Известие

Collapse
No announcement yet.

Подробности около разни ремонти на 159

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
    Верно ги нямам,освен голямата бушониера,други бушони около акумулатора нямам

    П.С.Понеже в сервиза поддържаме Н на брой Тойота Авенсис след 2004 г. и те на празен ход с консуматори не зареждат,ама нямат проблеми,смисъл на пр.ход с консуматори зареждат на 12.7,особено като пуснеш реотана на задни жамек
    На мен ми падна на 11,7 сигурно акумулатора не е зареден докрай. Май трябва да го закача на зарядното.

    Comment


    • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
      Верно ги нямам,освен голямата бушониера,други бушони около акумулатора нямам
      Би трябвало бушоните да са във висящата кутийка, захваната зад акумулатора B098.
      J036 и J037 са релетата за 2-та реотана.
      О025 е самия нагревател.


      Ето я и ел. схемата:
      Last edited by b_angelov; d.m.y г., 16:20.
      Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
      Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

      Comment


      • Бобка,тези схеми съм ги дал на предишната страница,молятса Аз нямам друга кутиика с бушони около акумулатора,освен голямото табло и 2 бушона на плюсовата клема

        П.С.Ся като си свали Елърна кво си мислиш хихихихихихихихи,майтап ей................
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
          Бобка,тези схеми съм ги дал на предишната страница,молятса Аз нямам друга кутиика с бушони около акумулатора,освен голямото табло и 2 бушона на плюсовата клема

          П.С.Ся като си свали Елърна кво си мислиш хихихихихихихихи,майтап ей................
          Тъй де, ти си ми ясен. Идеята ми е на другите колеги да им стане ясно къде точно се намира (евентуално) кутийката от тази снимка с по-висока резолюция.
          Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
          Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

          Comment


          • Някой ще си измери ли щеката с рулетка да каже колко е дълга. От края на жълтата пластмаса до края и колко е дълго между мин и макс и долу сплесканото което мери колко е дълго.


            П.С. Егати обяснението дадох

            Comment


            • Първоначално публикувано от atanas_bikov Покажи съобщение
              Някой ще си измери ли щеката с рулетка да каже колко е дълга. От края на жълтата пластмаса до края и колко е дълго между мин и макс и долу сплесканото което мери колко е дълго.


              П.С. Егати обяснението дадох
              Това намерих по форумите за 2.4 JTDm за Брера.
              "The dipstick is 665mm long from the base of the yellow handle to the tip."

              Моята е 53 см. от края на жълтата пластмаса до края .
              Току що измерена, въпреки дъжда .
              Last edited by bager; d.m.y г., 17:54.
              ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
              ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
              ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
              ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

              Comment


              • Първоначално публикувано от atanas_bikov Покажи съобщение
                Някой ще си измери ли щеката с рулетка да каже колко е дълга. От края на жълтата пластмаса до края и колко е дълго между мин и макс и долу сплесканото което мери колко е дълго.


                П.С. Егати обяснението дадох
                Потвърждавам думите на Багера.
                Дължината на щеката от жълтия фланец до върха е точно 665мм по рулетка.
                Разстоянието между МИН и МАКС е точно 15мм по шублер.

                ---------- Post added at 18:45 ---------- Previous post was at 18:36 ----------

                Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
                Имам една голяма молба към съфорумниците.
                Моля, ако някой има възможност, нека да измери зарядното напрежение на неговия автомобил, при студен двигате и вкл къси светлини, вентилация на купето на трета степен, подгрев на стъклата и нека сподели после, какъв е резултата.
                Моля!
                13.64V при включен реотан на джама, радио, вентилатор на 3 чертички и включени къси, на студен мотор.

                Направи ми впечатление нещо много интересно.
                Премерих тока на заряд на акумулатора, докато колата е студена и що да видя: -5А (Демек дърпа 5А от акумулатора).
                Пренастроих си измервателя като следя стриктно посоката на тока - и пак -5А.
                Ся, вярно, че тия печки дърпат много ток, но при условие, че напрежението от алтернатора е по-голямо от това на акумулатора, няма как консуматорите да дърпат и от двете. Какво мислите по въпроса?

                ---------- Post added at 18:48 ---------- Previous post was at 18:45 ----------

                Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                Бобка,тези схеми съм ги дал на предишната страница,молятса Аз нямам друга кутиика с бушони около акумулатора,освен голямото табло и 2 бушона на плюсовата клема

                П.С.Ся като си свали Елърна кво си мислиш хихихихихихихихи,майтап ей................
                Братле, греда. Кьорих се днес и не намерих тази кутийка с предпазителите. Много интересна работа. А съдейки по бързия подгрев на купето и ненормално високата консумация при студен мотор си мисля, че трябва да има такова нещо. В по-голямата кутия над калника не намерих бушони с такава номерация. Да не би при различни версии да са ги натирили на различни места?

                ПП. Голяма простотия написах. Все пак съм объркал посоката на амперклещите, понеже меря на минусовия кабел. Не се стърпях и ходих пак да меря. Алтернаторът си зарежда нормално акумулатора с 5А ток, при студен двигател и тихи обороти.
                Last edited by b_angelov; d.m.y г., 19:09.
                Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                Comment


                • За щеката питах, защото мойта не е като вашите размери. между мин и макс е 15мм, а самото метално, на което е мин и макс, което е след жилото е 25мм. От края на жълтата пластмаса до края на щеката ми е 648мм.
                  А когато щеката е мушната в дупката стига до частта от жълтата пластмаса която е като голяма щайба - от тази "шайба до края на щеката е 675мм - щеката се муши 675мм.
                  Моя двигател е 2,0jtdm - 170к.с. - явно щеката не е като на 1,9 или 2,4.
                  Как мога да разбера колко трябва да е дълга щеката на 2,0?

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от atanas_bikov Покажи съобщение
                    За щеката питах, защото мойта не е като вашите размери. между мин и макс е 15мм, а самото метално, на което е мин и макс, което е след жилото е 25мм. От края на жълтата пластмаса до края на щеката ми е 648мм.
                    А когато щеката е мушната в дупката стига до частта от жълтата пластмаса която е като голяма щайба - от тази "шайба до края на щеката е 675мм - щеката се муши 675мм.
                    Моя двигател е 2,0jtdm - 170к.с. - явно щеката не е като на 1,9 или 2,4.
                    Как мога да разбера колко трябва да е дълга щеката на 2,0?
                    Кой ще тръгне да сменя щеката на 2годишна кола? Другия път като си сменяш маслото, остави я да се окапе 1 час и и налей точно колкото и дават по каталог с филтъра - май 4,9л запали и ако на другата сутрин си някъде около средата - това си е твоята щека, в което съм почти сигурен. Казах ти, че датчика се базика
                    sigpic
                    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                      Кой ще тръгне да сменя щеката на 2годишна кола? Другия път като си сменяш маслото, остави я да се окапе 1 час и и налей точно колкото и дават по каталог с филтъра - май 4,9л запали и ако на другата сутрин си някъде около средата - това си е твоята щека, в което съм почти сигурен. Казах ти, че датчика се базика
                      Колата е на 6 месеца. Като я купих ги накарах да сменят маслото, че беше стояла 1 година и повече в магазина, а нали маслото се сменя на километри или 1 година та ги накарах да го сменят. Кати я взех датчика показваше на максимум ама на щеката ми се струваше, че е над максимума ама маслото беше толко бистро, че не се забелязваше ясно докъде е. Оказа се, че някой(сигурно като са сменяли маслото) е счупил отзад на картера една пластмасова пишка, през която се връща някакъв отдушник на маслото в картера и на почти 1000 км датчика на маслото показа, че няма никой, а на щеката беше на мин. Закарах я и смениха тая пластмасова джаджа и доляха масло до макс - и оттогава никога не е показвал максимум седи си на средата,а на щеката вече маслото си е черно и се забелязва ясно, че е е на макс(8000км). И си го гледам сутрин на равно. Ако го допълна да показва на макс ще е доста над максимума на щеката, а ако падне до средата вече на датчика ще показва, че няма никой. Закарах я там където я купих и казаха, че датчика не дава грешка.
                      Затова искам първо да се уверя, че щеката е точна и ако е така ще ги накарам да сменят датчика.

                      П.С. Познавам хора на които на колите им имаше грешни щеки - не бяха на 159-ки.

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
                        Потвърждавам думите на Багера.
                        Дължината на щеката от жълтия фланец до върха е точно 665мм по рулетка.
                        Разстоянието между МИН и МАКС е точно 15мм по шублер.

                        ---------- Post added at 18:45 ---------- Previous post was at 18:36 ----------



                        13.64V при включен реотан на джама, радио, вентилатор на 3 чертички и включени къси, на студен мотор.

                        Направи ми впечатление нещо много интересно.
                        Премерих тока на заряд на акумулатора, докато колата е студена и що да видя: -5А (Демек дърпа 5А от акумулатора).
                        Пренастроих си измервателя като следя стриктно посоката на тока - и пак -5А.
                        Ся, вярно, че тия печки дърпат много ток, но при условие, че напрежението от алтернатора е по-голямо от това на акумулатора, няма как консуматорите да дърпат и от двете. Какво мислите по въпроса?

                        ---------- Post added at 18:48 ---------- Previous post was at 18:45 ----------



                        Братле, греда. Кьорих се днес и не намерих тази кутийка с предпазителите. Много интересна работа. А съдейки по бързия подгрев на купето и ненормално високата консумация при студен мотор си мисля, че трябва да има такова нещо. В по-голямата кутия над калника не намерих бушони с такава номерация. Да не би при различни версии да са ги натирили на различни места?

                        ПП. Голяма простотия написах. Все пак съм объркал посоката на амперклещите, понеже меря на минусовия кабел. Не се стърпях и ходих пак да меря. Алтернаторът си зарежда нормално акумулатора с 5А ток, при студен двигател и тихи обороти.
                        Значи и ти го нямаш майка,според мен тва е за коли за по северни страни,мойта си е чиста италианка,па твойта не се знае.Иначе високия разход е от друго според мен.Тези коли са направени на студен мотор да бутат повечко аванса,за да сгрее по-бързо мотора,за това и тракат повечко сутрин на студено,естествено тва се отразява и на средния разход на колата.Имам приятел с 156 1.9 16в ЖТД,неговата кола за еднакъв пробег не и е мръднала стрелката от 50гр. и едвам духа топло,а мойта е вече на 70 гр. и духа доста топло,но разхода му е с 1.5 л. на долу.

                        ---------- Post added at 07:54 ---------- Previous post was at 07:53 ----------

                        Първоначално публикувано от atanas_bikov Покажи съобщение
                        Колата е на 6 месеца. Като я купих ги накарах да сменят маслото, че беше стояла 1 година и повече в магазина, а нали маслото се сменя на километри или 1 година та ги накарах да го сменят. Кати я взех датчика показваше на максимум ама на щеката ми се струваше, че е над максимума ама маслото беше толко бистро, че не се забелязваше ясно докъде е. Оказа се, че някой(сигурно като са сменяли маслото) е счупил отзад на картера една пластмасова пишка, през която се връща някакъв отдушник на маслото в картера и на почти 1000 км датчика на маслото показа, че няма никой, а на щеката беше на мин. Закарах я и смениха тая пластмасова джаджа и доляха масло до макс - и оттогава никога не е показвал максимум седи си на средата,а на щеката вече маслото си е черно и се забелязва ясно, че е е на макс(8000км). И си го гледам сутрин на равно. Ако го допълна да показва на макс ще е доста над максимума на щеката, а ако падне до средата вече на датчика ще показва, че няма никой. Закарах я там където я купих и казаха, че датчика не дава грешка.
                        Затова искам първо да се уверя, че щеката е точна и ако е така ще ги накарам да сменят датчика.

                        П.С. Познавам хора на които на колите им имаше грешни щеки - не бяха на 159-ки.
                        Тва за грешните щеки и аз съм го чувал,даже едни хора на Рено Сценик/не че тва е кола за мен де / си правиха основен ремонт на мотора,точно заради щеката,защото е била от друга кола,и всеки път са наливали по-малко масло,до като в един момент не затегна мотора
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • Разликата между уреда и щеката ти е 50%. Дръж си маслото на 25% по датчик и 75% по щека и си свиркай А като дойде време, направи както ти писах по-горе - "Другия път като си сменяш маслото, остави я да се окапе 1 час и и налей точно колкото и дават по каталог с филтъра - май 4,9л запали и ако на другата сутрин си някъде около средата - това си е твоята щека" Трябва да си доста под мин и доста над мах за да изпортиш една кола
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                            Разликата между уреда и щеката ти е 50%. Дръж си маслото на 25% по датчик и 75% по щека и си свиркай А като дойде време, направи както ти писах по-горе - "Другия път като си сменяш маслото, остави я да се окапе 1 час и и налей точно колкото и дават по каталог с филтъра - май 4,9л запали и ако на другата сутрин си някъде около средата - това си е твоята щека" Трябва да си доста под мин и доста над мах за да изпортиш една кола
                            OK. Само, че Аз немога да си сменям маслото сам - задължително е да се прави в сервиза иначе няма гаранция. Ама ще им кажа да и налеят точно по каталог и ще си взема малко за доливане за всеки случай да го коригирам ако трябва.
                            И все пак ако някой разбере размерите на щеката на 2,0jtdm моля да ги каже.

                            Comment


                            • как мериш маслото на щеката. колата трябва да е стояла половин-един час поне. вади се щеката и се забърсва с парцал. топваш я, вадиш и гледаш. ако не го направиш това, маслото има свойството да "пълзи" нагоре и винаги ще отчиташ повече.
                              точка

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                                как мериш маслото на щеката. колата трябва да е стояла половин-един час поне. вади се щеката и се забърсва с парцал. топваш я, вадиш и гледаш. ако не го направиш това, маслото има свойството да "пълзи" нагоре и винаги ще отчиташ повече.
                                Не съм малумен - колата седи 5 дена без да я барам в гаража на равно, бърша щеката и мера.
                                И за пръв път чувам течност да се катери срещу земното притегляне сами. По скоро като е в движение колата и маслото олива щеката и като спреш още не се е изцедило хубаво ама едва ли се катери по щеката.
                                Last edited by atanas_bikov; d.m.y г., 12:51.

                                Comment

                                Working...
                                X